Üldtingimused

1. ÜLDSÄTTED

1.1.  Käesolevad Peodisain OÜ e-poe (edaspidi: e-pood) tingimused (edaspidi: tingimused) kehtivad Peodisaini e-poest ostmisel internetiaadressilt www.peodisain.ee. Kauba müüja on Peodisain OÜ (edaspidi: müüja), aadress Laulupeo 17 Tallinn 10128, registrikood 14072813. Tingimused kehtivad kõigi isikute (edaspidi: klient) ja müüja vahel Peodisaini e-poe vahendusel kauba ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.

1.2.  Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetiaadressil www.peodisain.ee. Kui klient esitas tellimuse enne tingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse kliendi ja müüja õigussuhtele tellimuse esitamise ajal kehtinud tingimusi.

1.3.  Tingimustele lisaks kohaldatakse e-poest ostu sooritamisele Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.

2. HIND

2.1. Peodisain OÜ müüdavate toodete hinnad on märgitud e-poe tootelehtedel. 

2.2. Kõikide toodete hinnad on esitatud eurodes ning sisaldavad käibemaksu. 

2.3. Soodushindade puhul on tootelehel ära toodud nii uus hind kui ka mahakriipsutatult vana hind.

2.4. Müüjal on õigus toodete hindasid igal ajahetkel muuta. Hinnakirja muudatused kajastuvad e-poe tootelehtedel ning jõustuvad vastava muudatuste avaldamise hetkel. Kui klient kinnitas oma tellimuse enne muudatuste jõustumist, siis kehtivad talle tellimuse kinnitamise hetkel kehtinud hinnad.

3. TOODETE SAADAVUS

3.1. Müüja teeb endast kõik võimaliku, et e-poes märgitud laoseisud vastaksid tegelikkusele, kuid võib tekkida olukord, kus tootelehel märgitud laoseis ei ole õige. Kui klient on tellinud toote, mis on tegelikult otsa saanud, siis võtab müüja kliendiga esimesel võimalusel ühendust ning lepib kokku kõige sobivama lahenduse.

4. TELLIMUSE VORMISTAMINE

4.1.Klient valib e-poest välja sobivad tooted ja kogused ning lisab need ostukorvi. Seejärel on võimalik jätkata toodete valimist või alustada tellimist. Pildid toodete juures on illustratiivsed. NB! Tulenevalt monitoride värviedastuse ja kuvarite seadistamise erisustest võivad kuvatud piltide värvid erineda tegelikkusest.

4.2. Kui klient soovib toote kohta täpsemat informatsiooni, tuleb klikata nupule “Vaata lähemalt”. Lisaküsimuste korral saab võtta ühendust kas e-posti aadressil info@peodisain.ee või telefonil +372 5699 6006. 

4.3. Ostukorvi sisu saab klient üle vaadata klikkides lingile "Ostukorv". Seal saab muuta tellitavate toodete hulka ning koguseid.

4.4. Kontrollige kontaktandmete õigsust vältimaks viivitusi ja arusaamatusi toodete kohaletoimetamisel. Müüja ega postifirma ei vastuta toodete kohaletoimetamise viivituse ja tekkinud arusaamatuste eest juhul, kui see on tingitud kliendi poolt tellimuse vormistamisel esitatud andmete ebaõigsusest.  Tellima asumiseks tuleb klikkida lingile "Vormista ost".

4.5. Seejärel tuleb valida sobiv tarneviis ja koht, seda vaid juhul, kui tellimuses on füüsilised tooted. Prinditavad ehk digitaalsed tooted saadetakse kliendile e-postiga. 

4.6. Kui klient on lõplikult veendunud, et valitud kaubad, kogused, hinnad, aadressid on õiged, tuleb tutvuda müügitingimustega kinnitada tellimus.

5. TELLIMUSE EEST TASUMINE

5.1.  Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kauba müügihinna ning kohaletoimetamise tasu täies ulatuses. Tasumine toimub väljaspool e-poodi turvalises keskkonnas – pangalingiga tasumisel vastava panga turvalises keskkonnas või pangaülekandega Peodisain OÜ arveldusarvele EE947700771002373226 LHV Pangas. E-poe tellimuste eest turvaliste maksevõimaluste tagamiseks teeb müüja koostööd AS Maksekeskusega.

5.2. Ostu saab vormistada kas külalisena või püsikliendiks registreerudes. Juhul kui klient registreerib end püsikliendiks, saab ta esimeselt tellimuselt 10% soodustust.

5.3.  Pärast pangalingi kaudu kauba eest tasumist, tuleb kliendil vajutada lingile „Tagasi kaupmehe juurde“.

5.4.  Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab müüja kliendile e-kirjaga kinnituse ja arve.

5.5.  Müüja ja kliendi vahel jõustub müügileping alates kliendi poolt tasutud ostusumma tervikuna laekumisest müüja arvelduskontole.

5.6. Tooteid enne müügilepingu jõustumist ei broneerita.

5.7. Toodete eest, mida ei õnnestu komplekteerida, maksab müüja kliendile raha tagasi hiljemalt 14 päeva jooksul. 

5.8. Tellimust hakatakse menetlema arve laekumise päeval. Kliendi tellimus ja arve tühistatakse juhul, kui klient ei ole arvel näidatud summat tasunud 3 päeva jooksul alates arve väljastamisest. 

6. TOODETE TARNIMINE

6.1. Müüja võtab tellimuse täitmiseks ja kindlustab laos oleva kauba väljastamise kliendile hiljemalt 3 (kolme) tööpäeva jooksul peale raha laekumist müüja pangakontole. Kui kaup puudub laost, siis võtab müüja kliendiga ühendust ning pakub välja võimaliku uue tarneaja või toote asendamise vähemalt samaväärse hinna ja kvaliteediga tootega või tagastab raha kliendile.

6.2. Füüsiline kaup edastatakse kliendile Eesti piires SmartPOSTI vahendusel. Digitaalsed ehk prinditavad tooted saadetakse kliendile e-postiga.

6.3. Kauba kohaletoimetamisel kliendi poolt valitud SmartPOSTi pakiautomaati lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu 3,50 €. SmartPOSTi pakiautomaadid on iseteeninduslikud postkontorid, mis asuvad erinevates kaubanduskeskustes üle Eesti. Tööpäeva jooksul SmartPOSTi terminali jõudnud pakid on järgmisel päeval sihtkohas, erandiks on saared – Saaremaale jõuab pakk päevase hilinemisega ja Hiiumaale jõuavad pakid 3x nädalas. SmartPOSTi pakiautomaadi asukoha saad valida tellimust kinnitades rippmenüüst. 

6.3.1. Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-teatega, mis sisaldab pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi.

6.3.2. Juhul, kui klient ei ole hoiutähtaja  (7 päeva) möödudes pakiautomaadist kaupa vastu võtnud, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning müüja tagastab kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti. 

6.4. Müüja jätab endale õiguse muuta saatekulusid vastavalt SmartPOSTI hinnakirja muudatustele.

7. TELLIMUSE TÜHISTAMINE JA TOO(DE)TE TAGASTAMINE

7.1. Kui mingil põhjusel soovib klient füüsilise kauba tagastada või ümber vahetada, siis saab seda teha 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Erandiks on prinditavad ehk digitaalsed tooted, mida me paraku tagasi osta ei saa. 

7.2 Toote tagastamisel ei tagastata transpordikulu. 

7.3. Kui klient soovib füüsilist kaupa ümbervahetada või tagastada, siis tuleb saata ümbervahetuse/tagastuse soov koos arve numbri, oma arvelduskonto numbri ning kontaktandmetega e-posti aadressile info@peodisain.ee. Pärast kirja saatmist saadab müüja täpsemad juhised, kuidas kaup ümber vahetada või tagastada.

7.4. Itella SmartPost pakiautomaadiga tagastamine/ümbervahetamine:

paki tagastamiseks on kliendil vajalik sama uksekood, mille ta sai kauba vastuvõtmiseks. 

7.5. Kui tagastatud toodete maksumus vähendab tellimuse summat määrani, mis ei võimalda tasuta kohaletoimetamist pakiautomaati (alla 60 €), on müüjal õigus toodete maksumusest tasaarveldada ka tagastuskulu summas kuni 3,50 €.

7.6. Tagastatud toode peab olema originaalpakendis ja seda ei tohi olla kasutatud.

7.7.  Juhul, kui klient on tagastatavat kaupa rikkunud või kahjustanud tahtlikult või hooletuse tõttu, on müüjal õigus keelduda kauba tagasi võtmisest või nõuda tekitatud kahju hüvitamist.

7.8. Tellimusest taganemise korral tagastatakse kliendile ostu eest tasutud summa kliendi poolt näidatud pangakontole hiljemalt 14. päeva jooksul arvates toote tagastamisest.

8. PRETENSIOONIDE ESITAMINE JA VASTUTUS

8.1.  Müüja vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates kauba kliendile üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et 6 kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Klient kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest hiljemalt 2 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.

8.2.  Kliendil on soovitatav esitada pretensioon e-posti teel aadressile info@peodisain.ee. Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument.

8.3.  Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.

8.4.  Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.

9. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE

Andmete kogumine

9.1 Müüja kogub isikuandmeid eelkõige, kui see on vajalik Ostjate või klientide identifitseerimiseks ja nendega kontakteerumiseks seoses toodete või teenuste pakkumise või lepingu täitmisega, kuid ka seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks.  

9.2 Müüja kogub andmeid: 

• teenuse või kauba tellimisel, kliendiks, teenuse või veebilehe kasutajaks registreerumisel ja muudes sarnastes olukordades;

• erinevate rakenduste (nt. veebipoe) või muude müüja poolt pakutavate teenuste kasutamisel;

• kasutades küpsiseid või kasutaja kontos avaldatavaid andmeid müüja veebilehe külastamisel;

• vajaduspõhiselt ka muudest allikatest (nt teistelt teenusepakkujatelt või avalikest registritest nagu rahvastikuregister, äriregister jne) kui see on vajalik lepingu sõlmimiseks, täitmiseks või täitmise tagamiseks või seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks. Lisaks võib selline andmete töötlemine olla ka nõusoleku põhine. 

9.3 Isikuandmed on kliendi kui eraisikuga konkreetselt või kaudselt seostatavad andmed. Isikuandmete allikas näitab seda, milliste kanalite või kelle kaudu isikuandmed müüjani jõuavad. 

9.4 Tellimuse vormistamisel jagunevad Ostja poolt esitamisele kuuluvad andmed kohustuslikeks ning vabatahtlikult edastatavateks andmeteks.

9.4.1 Kohustuslikult tuleb edastada järgmisi andmeid:

(a) Ees- ja perekonnanimi – vajalik lepingu täitmiseks ja täitmise tagamiseks;

(b) Elukoha/asukoha aadress - on vajalik lepingu täitmiseks toodete tellimisel, sest vastasel juhul ei ole võimalik lepingut täita ehk tellitud tooteid kohale toimetada. Juhul kui Ostja tellib toote kolmandale isikule, siis ei ole elukohaandmeid vaja esitada, vaid Tellimusse tuleb märkida asukoha aadress, kuhu on vaja toode kohale toimetada;

(c) E-posti aadress - vajalik lepingu täitmiseks ja täitmise tagamiseks ning arvete esitamiseks;

(d) Kontaktelefoni number – vajalik lepingu täitmiseks ning täitmise tagamiseks mh. teenuste kättesaadavuses tõrgete esinemisel teadete edastamiseks.

9.4.2 Vabatahtlikult esitatavateks andmeteks on kliendi kontaktandmed juhul, kui ta on andnud nõusoleku nende kasutamiseks otseturunduse eesmärgil, mil võidakse talle edastada  turundusliku iseloomuga teadaandeid. Samas on kliendil igal ajal õigus otseturunduslikel eesmärkidel saadetavate teadaannete saamisest loobuda saates vastavasisulise e-kirja müüjale. 

9.5 Veebilehe külastajatel on võimalus end registreerida kasutajaks. Kasutajaks registreerudes tuleb sisestada enda kohta teatud andmeid nagu näiteks nimi, e-mail jms. Võime kasutada seda infot, et:

– kontakteeruda kasutajaga;
– teavitada kasutajat sooduspakkumistest, uutest toodetest ja teenustest;
– koguda andmeid kasutaja külastatavuse ja teenuste kasutamise kohta.

9.6 Müüja teenuseid kasutades, peab kasutaja mõnikord sisestama personaalseid andmed enda kohta, mida soovitakse edastada teisele isikule (saajale), näiteks nimi, e-mail jms.
Müüjal on õigus kasutada seda infot, et:

- edastada vastavat infot kasutaja poolt märgitud isikule (saajale).

9.7 „Tagasiside” lehe kaudu müüjaga kontakteerudes peab kasutaja sisestama teatud andmeid enda kohta, näiteks nimi, e-mail jms. Müüjal on õigus kasutada seda infot, et:
– kontakteeruda kasutajaga;
– vastata kasutaja poolt esitatud päringule.

9.8 Müüja ei edasta personaalset infot ühelegi kolmandale osapoolele ilma kasutaja loata, kui sellise info avaldamise nõue ei tulene seadustest.

9.9 Veebilehtede puhul kogub müüja lisaks statistilisi andmeid ka külastatavuse kohta. See info ei sisalda mis tahes tuvastamist võimaldavat personaalset infot kasutajate kohta ja on kogutud statistilistel eesmärkidel. Selliseid andmeid on meil ka õigus edastada soovi korral kolmandatele osapooltele.

Veebilehe külastaja tuvastamine (cookies)

9.10 Müüja kasutab oma veebilehel küpsiste (nn.cookies) tehnoloogiat, et koguda informatsiooni veebilehe kasutamise kohta ning eristada kasutajaid, et pakkuda võimalikult mugavat veebilehe kasutamist. Müüja teenuseid kasutades nõustute sellega, et müüja kasutab küpsiseid.

9.11 Küpsis on väike tekstifail, mis saadetakse kasutaja veebilehitsejale ja see salvestub kasutaja seadmes.

9.12 Müüja kasutab järgmiseid küpsiseid:

–  seansiküpsiseid, mis kustutatakse automaatselt pärast igat külastust;

–  püsivaid küpsiseid, mis jäävad alles korduval kasutamisel;

–  kolmandate isikute küpsised, mida kasutavad partnerite veebilehed, millele müüja lingib (nt Facebook, Google, pangad), nende küpsiste tekkimist müüja ei kontrolli, mistõttu soovitame  tutvuda nende kasutamise reeglitega vastavalt veebilehelt.

9.13 Kui kasutaja ei soovi küpsiseid vastu võtta või soovib, et teda nende paigutamisest teavitatakse, võib kasutaja oma brauseri seadeid vastavalt muuta, kui kasutaja brauser seda võimaldab.

Andmete vastutav ja volitatud töötleja

9.14 Kliendi andmete vastutav töötleja on Peodisain OÜ, registrikood 14072813, asukoht Laulupeo 17, Tallinn 10128.

9.15 Müüja (Peodisain) võib anda andmete kasutamiseks õiguse volitatud töötlejatele. Volitatud töötlejad on müüja koostööpartnerid (Itella Estonia OÜ, Maksekeskus AS, Reaktiiv Grupp OÜ) , kes töötlevad andmeid muu hulgas:

(a) teenuse osutamise eesmärgil;

(b) klientide korrastatud andmebaasi pidamiseks;

(c) teeninduslikul ja turunduslikul eesmärgil, v.a siis, kui klient on otsustanud teisiti või hiljem vastava nõusoleku tagasi võtnud, teavitades sellest kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

(d) täitmaks õigusaktidest tulenevaid kohustusi (nt andmete edastamine uurimisasutusele).

Volitatud töötleja võib andmeid töödelda üksnes müüja poolt antud konkreetsete ülesannete täitmiseks.

Andmete säilitamise aeg

9.16 Müüja säilitab andmeid nii kaua, kui neid on vaja andmete kasutamise eesmärgi saavutamiseks või seadusest tulenevate nõude aegumistähtaegade saabumiseni ja seadusest tuleneva dokumendi säilitustähtaja saabumiseni (vastavalt käibemaksuseadusele ning raamatupidamise seadusele 7 aastat).

Andmekaitse

9.17 Müüja kasutab andmete terviklikkuse, käideldavuse ja konfidentsiaalsuse tagamiseks vajalikke organisatsioonilisi, füüsilisi ja infotehnoloogilisi turvameetmed. Infoturbe-alase tegevuse eesmärgiks on informatsiooni kaitsmisel asjakohase taseme rakendamine, riskide maandamine ja ohtude ennetamine. 

9.18 Panga ja ostja vaheline side on kaitstud SSL-turvaprotokolliga, mis tagab selle, et vahetatavat informatsiooni ei saa kõrvalised isikud pealt kuulata ega muuta. Panga ja müüja vahel liikuv informatsioon on varustatud digitaalsete allkirjadega.

9.19 Müüja lähtub põhimõttest, et personaalse info edastamine ja kogumine peaks olema võimalikult turvaline. Siiski tuleb arvestada, et alati on olemas teatud riskid ning ükski tehnoloogiline süsteem ei ole täiuslikult turvaline.

9.20 Müüja töötajatele kehtivad andmete konfidentsiaalsuse ja kaitse alased nõuded, neile korraldatakse isikuandmete kaitse alaseid koolitusi ning töötajad vastutavad nende kohustuste täitmise eest. Müüja koostööpartnerid on kohustatud oma töötajate suhtes tagama samade reeglite täitmise nagu müüja isegi ning töötajad vastutavad isikuandmete kasutamise nõuete täitmise eest.

Ostja õigused seoses andmetega 

9.21 Õigus tutvuda isikuandmetega

Kliendil on õigus igal ajal tutvuda enda isikuandmetega, mis müüja kasutuses on. Samuti on kliendil õigus saada teavet selle kohta, millised on andmete töötlemise eesmärgid, isikuandmete liigid, isikuandmete säilitamise aeg ning kes on isikuandmete vastuvõtjad, kellele on neid avalikustatud. Andmetega tutvumine on võimalik esitades sellekohase avalduse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. Müüjal on õigus sellistele päringutele vastata 30 päeva jooksul.

9.22 Õigus isikuandmeid parandada

Kui klient on oma andmetega tutvudes avastanud ebaõigeid andmeid või on kliendi isikuandmed muutunud, saab neid alati muuta pöördudes sellekohase teatega müüja poole.

9.23 Õigus isikuandmete kustutamisele

Teatud juhtudel on kliendil õigus lasta oma isikuandmed kustutada. Seda eelkõige nõusoleku ja õigustatud huvi alusel toimuva andmetöötluse osas. Siia alla kuuluvad näiteks turundusprofiilid jms. Sageli ei ole aga isikuandmete täielik kustutamine võimalik, sest müüja kasutab andmeid ka muudel eesmärkidel, millega seoses ei ole andmete kustutamine kas lepingust või seadusest tulenevalt ennetähtaegselt lubatud.

9.24 Õigus esitada vastuväiteid

Kliendil on õigus esitada igal ajal vastuväiteid teda puudutava isikuandmete töötlemise toimingu suhtes, mida müüja teeb õigustatud huvi alusel. Vastuväite esitamisel kaalub müüja õiguslikke huvisid ning lõpetab võimalusel kõnealuse andmetöötluse.

Mainitud õigust ei saa kasutada olukorras, kus müüjal on vajalik koostada, esitada või kaitsta õigusnõuet (nt kui müüja on seisukohal, et isik on lepingut rikkunud ja seetõttu peab müüja enda õiguste kaitseks pöörduma kohtusse või muu õiguskaitseorgani poole).

9.25 Õigus andmetöötlust piirata

Kliendil on teatud juhtudel võimalus enda isikuandmete töötlemist piirata seaduses ettenähtud juhtudel, andes sellest müüjale selgesõnaliselt teada. 

Siinjuures tuleb aga arvestada sellega, et see õigus vajab väga täpset eesmärgi sõnastamist ning võib teatud juhtudel kaasa tuua lepinguliste õiguste kasutamise ja kohustuste täitmise ajutise peatamise.

9.26 Õigus andmete ülekandmisele

Õigus andmete ülekandmisele annab kliendile täiendava kontrolli oma isikuandmete üle. Müüja võimaldab andmete ülekandmist seaduses ettenähtud juhtudel.  

9.27 Õigus pöörduda müüja või järelevalveasutuse või kohtu poole.

Kui klient soovib täiendavat teavet oma isikuandmete kasutamise küsimuses või abi oma õiguste realiseerimisel, on selleks alati võimalus pöörduda müüja poole telefonil +372 5699 6006 või saates e-kirja aadressile info@peodisain.ee.

Kliendil on alati õigus pöörduda oma privaatsusõiguste ja andmete kaitsmiseks Andmekaitse Inspektsiooni või kohtu poole. Andmekaitse Inspektsioon on riiklik asutus, mille poole on võimalik pöörduda konsultatsiooni või abi saamiseks isikuandmete kaitse teemadel.

10. LÕPPSÄTTED

10.1. Käesolevates müügitingimustes reguleerimata küsimustes juhinduvad klient ja müüja Eesti Vabariigis kehtivast seadusandlusest ning pooltevahelisi suhteid reguleerivatest teistest aktidest.

10.2. Käesolevate tingimuste täitmisest tulenevaid eriarvamusi ja vaidlusi lahendavad pooled eelkõige läbirääkimiste teel. Kui vaidlusi ei õnnestu lahendada poolte läbirääkimistega, on nii kliendil kui ka müüjal õigus pöörduda oma õiguste kaitseks Tarbijakaitseametisse või kohtusse.